Statcounter

lördag, september 06, 2014

Solskensdag

Det är mycket roligare att skriva om härligt soliga dagar då det händer nåt roligt, än att skriva om de där andra dagarna som handlar om att skynda sig ut mellan skurarna, om att skura, stryka, tvätta, diska... etc.
Igår blev en sån fin dag. Maken, som jobbar både vardag och helgdag och till senan kväll under valperioden (tack och lov inte som politiker, utan som ansvarig tjänsteman), kunde ta eftermiddagen ledig - och så stack vi iväg ut till Stegeborg och Båten. Den heter så. Båten. Dålig fantasi, jag vet...
 
 Skepparn har rutin på att få den körklar, så det tog inte många minuter förrän Stegeborgsruinen försvann ur sikte.
 Sommartid brukar den här platsen - bästa playan inom femton minuters väg (i 23 knop) - vara upptagen. Vi är ju inte särskilt morgonpigga av oss, men igår var den ledig. Det var de flesta ställena... Så tyst och skönt, förutom när jag plaskade i vattnet. Ganska många dopp blev det. Jag tycker att det är skönt när vattnet svalkar, i somras var det ju rena varmbadet.
 Jag tröttnar aldrig på att bara titta på havet...
 Så här glad blir jag av det...
Och nu hör jag valarbetaren komma hem... måste ner och leta fram tofflorna.... *fniss fniss*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar ha varit en härlig dag i indiansommaren.
Så o-skrynklig du är i ansiktet på fotot :)

Kulsprutan

Bloggblad sa...

Kulsprutan: Jag njöt nog ännu mer av tanken på att det kanske var sista båtdagen den här säsongen. Nästa helg är jag på andra äventyr och sen kanske det är för sent.

Fotot är taget i motsol, jag täcker solen med huvudet, det är nog det skuggfria som gör att alla rynkor försvann.

Musikanta sa...

Härliga bilder. Men var det inte LITE kallt i vattnet? Fast här på ostkusten hos oss blir man ju blöt meddetsamma när man hoppar i. Det är skillnad nere på Öland där man får vada nästan en kilometer innan man kan doppa sig.

Bloggblad sa...

Musikanta: Det var säkert 17 grader, det tycker jag är skönt. Men jag ligger ju inte och flyter timmavis som i somras...