Statcounter

söndag, april 20, 2014

I morgon en annandag - och övermorgon en annan dag...

Det har varit dåligt med blogglusten på sistone... och jag ska inte skylla på att jag har så mycket att göra som pensionär, för jag har en hel del tid att disponera fritt men jag har inte ett dugg svårt att fylla dagarna med vettigt innehåll. Jag saknar inte skolan ett dugg, men jag känner ju att jag har gått in i ett nytt och ovant skede av livet. Att det hänger på mig om jag ska ha roliga saker att göra - och att det hänger på mig att hålla kroppen igång så att den inte sackar efter när jag får upp farten.
 
Jag smyger väl runt som vanligt och läser bloggar - och så får vi se om skrivklådan sätter igång igen.

15 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Smyg på du bara! Det är härligt att få disponera sin egen tid. Det är man sannerligen inte van vid när man jobbar i skolvärlden!

Musikanta sa...

Jag har också haft svårt att hinna med att blogga sista tiden - har ju haft både kör och en del spelningar. Svårt också att få tid att läsa och kommentera andras bloggar.
Jag förstår inte hur jag överhuvudtaget hann med att jobba!
I

Cicki sa...

Ang annandagen och en annan dag så kom jag på hur det var när barnen var små. Dottern har ett dubbelnamn med Anna i början. Hon trodde då att hon hade namnsdag alla annandagar. Hon var ju van med att hon blev firad på Anna-dagen, så varför inte på annandagen.....:-)

Du verkar i alla fall ha det skönt. Härligt!

Bloggblad sa...

Ruta Ett: Det är först nu jag känner att jag är ledig, jag hade en massa saker inbokade de första sex lediga veckorna.

Musikanta: Jag saknar inte skolan ett smack. Det enda jag saknar är min iPad som jag fick lämna tillbaka, men det kommer en ny vilken dag som helst.

Cicki: Barns logik är skön! Och ja, helt rätt. Jag har det så skönt. Tänker unna mig att vila ut ordentligt under våren, så att jag förhoppningsvis är pigg i sommar.

Annika sa...

Ingen annandag påsk i USA inte. Beeswax as usual here.
Påsken uppmärksammas bara en enda dag här, påskdagen.
Bodde jag i Sverige skulle jag ha firat, här ids jag inte.
Låter bra att du gillar ditt liv som pensionist ;.)))
Njut av rubbet och smyg runt bland bloggarna.

Eleonora sa...

Din skrivklåda är som min. Alltså just nu = noll. Men några små stackars rader kan det bli i alla fall, som nu för dig när du berättar om utebliven skrivlust.

Hoppas påsken har varit god för dig. Jag har haft både lugnt, skönt i solen och träffat familjen.

Kram kram från
Eleonora

Anonym sa...

Det gör den hoppfullt - skrivklådan sätter igång igen alltså, för det här var ett välkommet Hejsan igen! när jag tryckte på din bloggikon bland Mina Favoriter just nu.
Blogga på Bloggblad, skrivtid finns ju numera!!! Och vi kommentatorer blir glad när vi ser att du bryr dej!

Vilken fin bild av "maskrosbarn"!
Kulsprutan

Bloggblad sa...

Annika: I år blev det några fler påsksaker och gula blommor eftersom jag har mer tid, annars har jag bara slängt fram två gamla pyntgrejer som varit lika snabba att plocka bort.

Firat har jag bara gjort såtillvida att jag har varit i kyrkan några gånger och sjungit. Och så var ungdomarna hemma, det är alltid fest när de kommer allihop, men annars har vi mest slöat.

Eleonora: Mycket lugnt och skönt har det varit. Men idag började min vardag igen och jag har gjort undan en massa småsaker.
Bloggen känns mer som att den blivit en dagbok, och jag tänker att det inte kan intressera andra vad jag gör...

Kulsprutan: Tack för ditt glada tillrop! Det kanske dyker upp ett och annat inlägg framöver, men nu handlar det i så fall mest om att jag röjer... plockar nässlor, skurar braskaminen och sånt trist...

ullrika sa...

Är det årstiden kanske? Jag känner för första gången på flera år plötsligt ingen riktigt blogglust jag heller... usch, känner inte igen mig! Jag som älskar att skriva!

Bloggblad sa...

Ullrika: För min del är det nog mest att jag smittats av att så många av mina "gamla" bloggarvänner har försvunnit. Jag blev också triggad av att jag hade så många läsare/följare de första åren. Det är visserligen några trogna kvar, men flera av dem har jag ändå kontakt med via mail.
Jag lägger mycket tid på mitt andra skrivande också, och att tjata om det här kan bli lite trist.

Klimakteriehäxan sa...

Man måste bestämma själv. Allt annat vore uppåt väggarna, hur enträgna kommentatorer man än må ha! Själv satsade jag på Blogg 100 och tänkte att det skulle bli moroten som fick mej att mata på - men en påskhelg utan nät satte stopp för det.

Bloggblad sa...

K-häxan: Ibland går jag och tänker på saker som jag formulerar som blogg, men sen tänker jag att det nog får vara i alla fall.
Lust får man sällan på beställning... (såvida det inte ger en massa inkomst, för då vaknar mina lustar. Du skulle bara se när stora musikförlaget frågar om jag har lust... )

Ökenråttan sa...

Det här maskrosfotot är väldigt fint! Säjer en som är lite insatt ...

Eleonora sa...

Efter alla jobbiga och krävande dagar i stora staden, förstår jag att du måste vila ut ett tag. Såå mycket trevligt ni har gjort och nu antar jag att humöret är på topp och högvarv. Nästa gång får du att stanna till hos mig, eller vi kan ses i stan.

Ha det gott och kom tillbaka när du känner för det - utan tvång!

Kram från
Eleonora

Bloggblad sa...

Eleonora: jag hade tänkt blogga lite om helgen med fina stockholmsbilder, men på den stora datorn gick routern sönder förra veckan, så jag kommer inte ut på nätet, och i paddan har jag inte bilderna så det blir för krångligt. Förhoppningsvis får jag en ny router snart.

Jag hör av mig om jag kommer upp till stan utan att ha program.